Thursday, November 29, 2007

Believe In Him, He'll Lead You Through

Assalamualaikum wbt

Yesterday and unfortunately today too, I woke up very early infact I was earlier than my housmates who have classes early in the morning. I intended to have some longer sleeps for these 2 days but I failed. Sharp at 6 my eyes were wide opened and I seemed did not feel comfortable to be on the bed any longer. I was so routinized with my morning schedule, to wake up early and to prepare for class. And that's what happened even I've got 2 days off. Hmm.

I've just finished watching Kerana Cintaku Saerah (Because of My Love Saerah) [the sound track is Seribu Tahun by Imran Ajmain - no wonder thousands people cried watching KCS]. I hardly can finish sad stories. I just can't do it usually. The same goes for this series. I started watching the 1st 3 episodes just before Eid but only today I continued watching the rest of it. It was all because I had no idea what to do since the whole house is empty (up till now) and I was left alone with silence.

Morals of the story, don't get blinded by love. Love is not the door for sins if we handle it with maturity. I just couldn't accept how immature Saerah was by committing adultery. Dear friends, I always believe, if we put Allah as the best Guide and believe that His rules are the best to lead our way of life, nothing else would matter us to have a pleasant blessful life fid dunya wal akhirah. Don't disobey your mums for His blessing will not be with you if you dare to. Give full respect to your husband for whoever he is. Love your children for they are the flesh and blood of yours. And always believe everything happens for a reason. If He tests us some, it doesn't mean that He doesn't love us. Infact, He loves us even more.

I feel like hugging and kissing my mum's hands right now. May Allah bless my emak here and hereafter.

17 comments:

Anonymous said...

sarah ;)) nak balik malaysia ek?

Anonymous said...

eh eh.. azah salah tengok tu.. hihik.. *sy tersenyum2*

maklang said...

sarah sama tempat belajar dengan anak2 Dr. Roza ke?

[MH] said...

salam
ks..

selalu tak sempat bc blog kat cc,selalu save dlm pend n baca kat rumah je..hehe
best bc blog ks
nk tnya
'hadiah dari Allah'

hidayat eh?
hehe
jwb2

Leokid said...

Sape dari kuantan ke miri, kak sarah? Hik2.

"If He tests us some, it doesn't mean that He doesn't love us. Infact, He loves us even more."

Thanx for this sentence. =)

Sarah Mohd Shukor said...

Maklang:
Oh, maklang kenal Dr. Roza? erh, for sure la kan. they both are in russia as well but they are now in Volgograd. sy di moscow city. jauh sgt2. sy satu batch dgn Sarah, the elder. Even we hv known each other since in Kuantan (met her for the 1st time during interview).

Thia:
salam. ks lately baca blog kamu tp x tinggal jejak. sorry. esply tengok kamu semua melaram time PM dtg tu. hihi. thnks sbb sllu baca blog ks yg ntah apa2 ni.
HidayaH? :p oh, HidayaH tu kan hadiah drpd Allah utk kita semua :)

Syam:
Oh, MYY tu Miri eh :p KUA tu Kuantan eh :p hihi.
Sharing is caring :)

Anonymous said...

"Wal Fulus Fiddunya, Wal Mampus Fil Akhirah." - dipetik-petik dari sembang-sembang Ishmael Kamush. Ha begitu.

Anonymous said...

turut sama mendoakan juga.
=)

Mak Su said...

percayakan Allah akan memberikan yang terbaik untuk cinta

Acaii Jawe said...

it's so true, don't get blind by love..:) bila nafsu mengatasi agma itulah jadinya..sarah sam ngan sy, bangun tido guna body clock,hehe..kul 5:30 automatik bangun even ari cuti..tapi kalau cuti, kena ckp kat diri ari ni cuti, baru bleh tidoq,hahahaa

Sarah Mohd Shukor said...

Yasir:
oh mcm tu plak ye wahai tuan panglima :) yg kudus yg mulus x de ke :p

Abg Khairil:
oh..trma kasih boss!

Maksu:
sgt suka dgn ingatan drpd maksu ni. applicable. insya Allah!

Faisal:
yes man. thats the term. body clock. oh, tp camne nk buat kalau bdn ni takmau jgk dgr kata. dh puas tepuk2 bantal ingtkn jgn kejut awal sgt. tp dia kejut jgk. ish.
anywy, hri ni routine di hosp dh mula smula. sy set jam nk bgn pukul 7 sbb mlm td tido lambat (pkul 2) n kena ke hosp pun pukul 10. tp pukul 6 dh terbangun. ish.. mmg dh nasib ni.. :p

13may said...

cantik la tulisan doktor nih... :)

Anonymous said...

oh..em..ok
i've been keep'n myself from all this but dah fitrah,kan sarah,when the time,so it is,there u go.. (r u?........
:)

MakcikMuda said...

hep hep!

singgah kuching dulu !

majuk kang !

anyway,im happy for you.

sayang sarah !

muahxx!

Anonymous said...

May:
huuu.. tu x tgk tulisan time lecture yg super duper laju. n x termasuk klu syaitan dtg mengusik2 mata2..siap ada ECG sume dlm note tu :p

tiangpurnama:
sedapnya nama :) unik gitu :)
erm.. mula2 mcm kurang faham apa kamu ckp ni. tp buat2 fahamkn lah jgk :)

Ryn:
hep si manis. itu bukan my flight details. klu tu yg sy, x de nye sy nk heboh2 1 malaya yg sy dtg akn balik. senyap2 sudaa. hehe :)

Anonymous said...

akhirnya sarah mengaku tak faham...
memang niat supaya sarah FAHAM YANG LAIN sebab apa tau,nanti bila saya baca reply sarah tu macam betul plak..tu yang best
tq 4 puji2 tu..hehe unik le sangat guna nama ni sebab malu,betul..
*tersengih2 saya komen,cam terbayang2 awak tersenyum2 kat saya ;P

Sarah Mohd Shukor said...

tiangpurnama:
tp mmg sy x paham. cuma buat2 paham je la. sbb paham lbih2 kurang je. hehe.
owh, baca komen pn boleh tersengih2 ke? sy kt x senyum2 tp ketawa. hihik.